Aquest mati ha tingut lloc a l´Espai cultural de La Ciutadella de Roses la presentació d'un nou consorci anomenat "Terra de Pas" un acord entre 13 Ajuntaments que aposten per compartir dinàmiques turístiques i singularitzar el territori a partir del patrimoni cultural, natural, gastronòmic i etnològic i que te com ha clar objectiu compartir recursos i dinàmiques per dinamitzar el territori Alt Empordanès tan fora de Catalunya com a nivell internacional.
El consorci Terra de Pas neix amb la voluntat de promoure els valors comuns del territori i compartir la seducció d´un país dels sentits, una terra de pas, un mon identitari i mediterrani, eix vertebrador d'una terra, d´un país.
Tan mateix els Ajuntaments de Roses, Cadaqués, Selva de Mar, Llançà, Colera, Portbou, Palau Saverdera, Pau, Pedret i Marzà, Garriguella, Vilamaniscle i Vilajuïga, reconeixen la seva responsabilitat amb l´entorn i els valors que comparteixen amb el territori i volen col.laborar en el seu desenvolupament econòmic del territori a partir dels valors comuns: el patrimoni cultural, natural i gastronòmic.
En aquesta línia Roses aporta la seu social de la Ciutadella, un element patrimonial molt important de la Vila, des del qual es dinamitzarà i s'informarà dels recursos de la zona i dels municipis que formen part del Consorci. Les oficines de turisme de Llançà i Cadaqués faran el mateix amb el mateix discurs.
Per la seva banda els municipis més petits nodriran els més turístics d'un gran ventall de recursos patrimonials: les vinyes, els olivars, Sant Quirze de Colera, Sant Pere de Rhodes, el camí de Sant Jaume, el Castell de Quermançó, etc... que se sumaran a l'oferta existent als respectius municipis.
Innovar compartint
El CTP Vol cercar fórmules imaginatives amb les que compartir recursos turístics, socials i culturals. En aquest sentit s'obre un ventall de possibilitats que inclou la cogestió d'esdeveniments culturals, de festivals de música, la creació de productes de senderisme, potenciar l´entorn natural en xarxa amb els tres espais protegits, la promoció conjunta d'activitats que es desenvolupin en el territori, el coneixement dels propis habitants del seu entorn, les rutes enoturístiques i de l´oli, la senyalització comuna de senders i camins, etc...
Singularització de la zona
Amb aquest consorci els municipis adherits volen singularitzar aquesta part de l´Empordà a partir de mancomunar elements de dinamització turística relacionats amb els valors que comparteixen.
El Consell Executiu
Segons els estatuts aprovats avui en l'assemblea constituent el proper 22 de setembre es renunciarà el Consell Executiu per tal d'abordar el Pla d'Acció i definir el pressupost de la primera etapa del consorci, que s'entendrà fins a la composició dels ajuntaments resultants de les poperes eleccions municipals. El pressupost del consorci s'elaborarà en funció del pes demogràfic de cada municipi.
- Afegeix un comentari nou
- 453 lectures





